Lai savai tīmekļa vietnei varētu piesaistīt piemērotākus apmeklētājus, jums jākļūst par atbilžu avotu, kuram jūsu ideālais klients varētu uzdurties, savus jautājumus ievadot Google meklētājā. Patiesībā jums ir jākļūst par galveno avotu, uz kuru cilvēki paļaujas gadījumos, kad viņiem rodas ar jūsu nozari saistīti jautājumi vai nepieciešami jūsu produktu sniegtie risinājumi. Vienkāršākais veids, kā to panākt, ir izveidojot un realizējot satura mārketinga stratēģiju jūsu internetveikalam.
Daudzi cilvēki emuāru rakstīšanai jeb blogošanai liek vienādības zīmi ar satura mārketingu, lai gan patiesībā tie ir visai atšķirīgi. Rakstot blogu (vai algojot kādu, kurš to dara), parasti jūs koncentrējaties tikai uz jauna iknedēļas satura publicēšanu savā tīmekļa vietnē un cenšaties nodrošināt noteiktu vārdu skaitu katrā satura vienībā. No otras puses, uzsvaru liekot uz satura mārketingu, jūs itin neviļus pievēršat vairāk uzmanības tam, kā sniegt tādu pievienoto vērtību, kas veicinātu jūsu zīmola atpazīstamību, vairotu tīmekļa vietnes apmeklētību un nodrošinātu, ka šie apmeklētāji galu galā kļūst par jūsu klientiem.
Lai nodrošinātu efektīvu satura mārketingu savam internetveikalam, vispirmām kārtām uzmanība jāpievērš pievienotajai vērtībai. Tomēr nedrīkst aizmirst arī par investīciju atdevi – jūsu radītajam saturam ir jābūt pārdotspējīgam.
Jūsu satura mārketinga stratēģijā neapšaubāmi ir vērts iesaistīt vairākus paņēmienus un taktikas, taču viens no vissvarīgākajiem aspektiem, veidojot jaunu saturu, attiecas uz pareizo atslēgvārdu frāžu izvēli.
Lai atrastu sev izdevīgus gadījumus, nepieciešams veikt atslēgvārdu izpēti.
Īsi par to, kā darbojas atslēgvārdu izpēte satura mārketinga nolūkos:
1. Jums ir dažas idejas tēmām vai jautājumiem, kurus jūsu mērķauditorija meklē Google.
2. Jūs vēlaties nostiprināt pozīciju Google meklēšanas rezultātu augšgalā pēc frāzēm, kādas meklē jūsu ideālais klients.
3. Jūs izmantojat Google Keyword Planner vai līdzīgus rīkus, lai identificētu atslēgvārdu frāzes, ar kurām varat konkurēt.
4. Atsaucoties uz šiem atslēgvārdiem, jūs izveidojat satriecošu, vērtīgu jeb “10x” saturu – tādu saturu, kas ir 10 reižu labāks par šobrīd pirmo meklēšanas rezultātu pēc attiecīgajiem atslēgvārdiem.
5. Ja viss paveikts pareizi, jūsu jaunais raksts ar laiku būs atrodams meklēšanas rezultātu pirmajā lapā ik reizi, kad jūsu potenciālie klienti meklētājā ievadīs attiecīgos atslēgvārdus vai atslēgvārdu frāzes.
Ierindošanās Google meklētāja 1. lapā ar jūsu piedāvātajiem produktiem vai darbības sfēru saistītām atslēgvārdu frāzēm ļauj nodrošināt, ka jūsu tīmekļa vietni atrod un apmeklē atbilstoša auditorija (cilvēki, kuri, iespējams, ir gatavi pie jums ko iegādāties).
3. Radiet dedzīgu sekotāju kopienu
Vēl viens lielisks paņēmiens, kā vairot sava internetveikala apmeklējumu skaitu, ir izveidot kopienu, kura palīdzētu jums veicināt jūsu zīmola un produktu atpazīstamību. Galu galā patērētāji tiešsaistē vēlas sadarboties ar tādiem uzņēmumiem, kuriem viņi var uzticēties. Un ātrākais veids, kā viest uzticību, ir demonstrējot cilvēkiem to, ka viņu draugi jums jau uzticas.
Protams, ir vairāki veidi, kā to panākt. Lūk, dažas idejas:
1. Izveidojiet kustību – mudiniet savus klientus apvienoties, lai atbalstītu jūsu misiju, kuru vēlaties realizēt ar savu produktu starpniecību. Cenšaties rosināt cilvēkus nodoties jauniem piedzīvojumiem? Vēlaties palīdzēt viņiem kļūt aktīvākiem? Rūpējaties par viņu atpūtu? Padomājiet par to, kas īsti ir jūsu klienti un kā jūsu produkti viņus varētu vienot.
2. Izmantojiet lietotāju ģenerētu saturu – palūdziet saviem apmierinātajiem klientiem dalīties ar autentiskiem foto un video, kuros viņi redzami, lietojot jūsu produktus. Izmantojiet šo saturu savā tīmekļa vietnē, e-pasta kampaņās, sociālajos tīklos, vai pat attēlojiet to uz paša produkta. Ļaujiet cilvēkiem sajust, ka viņi ir svarīgs jūsu stāsta un panākumu elements.
3. Izveidojiet piesaistes (affiliate) programmu – piedāvājiet klientiem atlīdzību vai veicināšanas balvas apmaiņā pret to, ka viņi par jums pastāsta savai ģimenei, draugiem, paziņām. Nodrošiniet, lai ikviens varētu maksimāli ērtā veidā pavēstīt citiem par jūsu produktiem, idejām un panākumiem.
4. Atbalstiet kādu ideju, mērķi – izvēlieties kādu organizāciju, kurai vēlaties sniegt atbalstu, un ziedojiet tai zināmu summu. Pārliecinieties, ka jūsu klienti un tīmekļa vietnes apmeklētāji zina par jūsu centieniem, un informējiet viņus arī par to, ko plānojat paveikt par viņu samaksāto naudu.
Radot kopienu, kuras pamatā ir jūsu zīmols un produkti, lieliskā veidā iespējams paplašināt savu mērķauditoriju.
4. Sadarbojieties ar citiem zīmoliem un viedokļu līderiem
Vēl viens veids, kā piekļūt lielākam skaitam jūsu mērķauditorijā ietilpstošu cilvēku, ir apvienojoties ar pareizajiem zīmoliem un viedokļu līderiem. Tā dēvētais
viedokļu līderu jeb ietekmētāju mārketings (no angļu val. – influencer marketing) ir viena no šobrīd aktuālajām tendencēm, kurai seko aizvien vairāk e-komercijas uzņēmumu.
Doma ietekmētāju mārketinga pamatā ir pavisam vienkārša: apvienojieties ar sabiedrībā labi zināmiem cilvēkiem, personībām vai zīmoliem, lai vairotu atpazīstamību un spētu iegūt jaunu auditoriju, kurai citos veidos piekļūt nebūtu iespējams.
Lūk, daži veidi, kā e-komercijas uzņēmumam apvienoties ar citiem zīmoliem un viedokļu līderiem:
• sadarbojieties ar citu zīmolu vai slavenību, lai radītu kādu ierobežotas pieejamības produktu;
• veidojiet e-pasta mārketinga kampaņas viens otra auditorijai;
• izstrādājiet reklāmas kampaņas tādās vietnēs un lietotnēs kā Instagram, YouTube vai SnapChat, lietderīgi izmantojot viens otra popularitāti katrā no platformām;
• paudiet atbalstu vienām un tām pašām idejām vai apvienojieties, lai finansiālu atbalstītu vienu un to pašu organizāciju;
• ierosiniet savu sadarbības partneri uz īsu brīdi “pārņemt” kādu no jūsu sociālo mediju kontiem, tādējādi veicinot saziņu un mijiedarbību ar jūsu auditoriju.
Šāda veida sadarbības mērķis ir paplašināt jūsu auditoriju un, sadarbojoties ar atbilstošiem cilvēkiem un zīmoliem, īsā laikā iemantot uzticamību.
Tiesa gan, sadarbības partneris jāizvēlas ar lielu piesardzību. Pārliecinieties, vai jūsu potenciālā partnera misija un vērtības atbilst jūsu uzņēmuma vīzijai; svarīgi ir arī tas, lai partneris būtu cienīts un iemīļots jūsu esošo klientu aprindās.
5. Dodieties tur, kur ir jūsu klienti
Liela kļūda, ko pieļauj daudzi e-komercijas uzņēmumi, ir centieni radīt klātbūtni pārāk daudzos sociālo mediju portālos un lietotnēs. Pirms 5 vai 10 gadiem vienīgās izvēles iespējas bija Facebook un Twitter. Taču tagad to ir krietni vairāk – Snapchat, Pinterest, Instagram, Periscope utt. Aktīvi un neatlaidīgi cenšoties darboties katrā no sociālo mediju platformām, šajā jūklī itin ātri iespējams apjukt.
Lai, veidojot attiecības ar cilvēkiem, gūtu panākumus un spētu pārliecināt viņus iegriezties jūsu internetveikalā, daudz labākus rezultātus gūsiet, ja koncentrēsieties tikai uz vienu vai divām sociālo mediju vietnēm.
Runājot par sociālajiem medijiem, viens no labākajiem padomiem ir doties tur, kur pulcējas jūsu klienti. Ja jums izdodas novērot, ka viņi kādu konkrētu sociālo mediju vietni izmanto vairāk par citām, koncentrējieties tieši uz to.
Ja jums nav īstas skaidrības par to, kādās sociālo mediju vietnēs jūsu klienti pavada visvairāk laika, ņemiet vērā sava ideālā klienta demogrāfiju un izpētiet šo
Pew Research publicēto apskatu.
6. Lai gūtu rezultātus, atveriet maciņu
Būtu muļķīgi neminēt to, ka, lai savai mājaslapai spētu piesaistīt piemērotākus apmeklētājus, ir ļoti būtiski ieguldīt finanses reklāmai sociālajos tīklos – tā gluži vienkārši ir nepieciešamība. Ja jūs apmeklētāju piesaistes nolūkos paļaujaties tikai uz potenciālo klientu organisku mijiedarbību un iesaistīšanos, jūs savus nospraustos mērķus, visticamāk, tā arī nesasniegsiet. Lai gūtu cerētos rezultātus no tādām vietnēm kā Facebook, jums ir jābūt gataviem maksāt.
Ja jums nav sanācis veltīt laiku reklāmas kampaņu testēšanai sociālajos tīklos, iesakām sākt ar Facebook. Gan šajā blogā, gan citviet tīmeklī atradīsiet gana daudz noderīgas informācijas. Sāciet ar šiem resursiem: