Daži Vienkārši Paņēmieni, Kā Paātrināt Interneta Biznesa Izaugsmi, Iesaistoties Pasākumos

ENVO 0

Biznesa pasākumiem ir būtiska loma jūsu produkta mārketingā. Jo īpaši tas attiecas uz tā dēvētajām B2B (bizness biznesam) nozarēm, kur pasākumi parasti saved kopā lielu skaitu potenciālo klientu un partneru.

Ik gadu tiek organizēti desmitiem nozīmīgu e-komercijas konferenču, piemēram, eTail un Imagine Conference. Tāpat norisinās arī simtiem dažādu vietējā mēroga pasākumu, tikšanos un semināru. Būsim godīgi – apmeklēt tos visus nav iespējams, turklāt daudziem uzņēmumiem tas ir arī budžeta jautājums. Uzņēmuma pārstāvju sūtīšana uz šādiem pasākumiem maksā naudu, un tos visus nebūt nav iespējams iekļaut mārketinga izdevumos.

Tīmeklī var atrast daudz lielisku pamācību, kas palīdzēs jums nopozicionēt sevi pasākuma laikā tā, lai gūtu maksimālu atdevi no veiktajām mārketinga aktivitātēm, piesaistīt potenciālos klientus un veicināt sava zīmola atpazīstamību.

Taču kā ar pasākumiem, kurus neapmeklējat? Vai zinājāt, ka jūs, iespējams, laižat garām lieliskas izdevības, kas varētu sekmēt jūsu biznesa izaugsmi un kas nav saistītas ar pasākumu apmeklēšanu klātienē? Kā piemēru aplūkosim zīmolu MageCloud – tas regulāri piedalās dažādos ar e-komercijas platformu Magento saistītos pasākumos visā pasaulē. Ar nelielu komandu un pieticīgu mārketinga budžetu MageCloud nācās meklēt neierastus veidus, kā sevi reklamēt konferenču ietvaros. Rezultātā tika izstrādāti daži ļoti praktiski paņēmieni, kā veicināt savu atpazīstamību un sasniedzamību pat bez nepieciešamības attiecīgos pasākumus apmeklēt klātienē.

Šajā rakstā aplūkosim dažus vienkāršus veidus, kā jūs varat savai mārketinga komandai palīdzēt gūt visus tos labumus, ko sniedz klātbūtne dažādos nozares pasākumos. Taču pats labākais ir tas, ka patiesībā jums tie visi nemaz nav jāapmeklē. Būs nepieciešams veikt zināmu plānošanu un rīkoties savlaicīgi, tomēr potenciālie ieguvumi jūsu biznesam var būt pat ļoti izdevīgi.

Plānojiet


Viens no vissvarīgākajiem soļiem šajā procesā ir rūpīga plānošana. Jums jāspēj jau laikus identificēt svarīgus pasākumus un atbilstoši ieplānot savas mārketinga aktivitātes, kurām pievērsīsimies šī raksta turpinājumā.

Tātad, kas īsti jādara? Ja vēl pagaidām jums nav izdevies līdz galam iepazīt savā nišā vai nozarē notiekošo, vispirms, bez šaubām, būs jāsameklē pasākumi. Pāris vienkārši Google meklējumi, kā atslēgvārdu frāzi izmantojot, piemēram, “e-komercijas seminārs”, palīdzēs jums sastādīt sākotnējo konferenču un citu potenciāli saistošu pasākumu sarakstu. Meklēšanu varat precizēt, izmantojot savai nišai piemērotākus atslēgvārdus, piemēram, „biznesa semināri” vai „uzņēmēju seminārs”. Un, lai iegūtu visatbilstošākos rezultātus, neaizmirstiet atslēgvārdiem pievienot gadu.

Svarīgu informāciju bieži vien sniedz arī dažādas nozares organizācijas. Piemēram, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) piedāvā aplūkot izsmeļošu gaidāmo pasākumu sarakstu: https://www.chamber.lv/lv/events/ vai Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA): https://www.chamber.lv/lv/events/

Vēl viens svarīgs aspekts ir pasākumu uzskaite tādā veidā, kas palīdzētu jums viegli sazināties ar organizatoriem un atvieglotu jūsu mārketinga aktivitātes.

Šim nolūkam izmantojiet tos rīkus, kuri jums un jūsu komandai šķiet visērtākie. Piemēram, var lietot kopīgotu Google izklājlapu dokumentu, kurā apkopoti visi gaidāmie pasākumi un to organizatoru informācija, informācija par sociālajiem tīkliem (tostarp saistītās mirkļbirkas), kā arī jebkāda cita noderīga kontaktinformācija. Tādējādi šai informācijai varēs piekļūt ikviens jūsu komandas loceklis, nepieciešamības gadījumā pievienojot arī jaunus pasākumus. Turklāt šo informāciju iespējams sinhronizēt ar Google kalendāru, uzstādot noderīgus atgādinājumus.



Pasākumu saraksta piemērs

Tāpat ir svarīgi spēt ar šiem cilvēkiem un organizācijām sazināties jau laikus, jo daži no turpinājumā apskatītajiem paņēmieniem prasīs plānošanu un saturu, ko vajadzēs sagatavot jau iepriekš.

Sadarbojieties


Gana daudz pasākumu organizatoru vienmēr meklē papildu publicitāti. Tāpat ir daudz tādu pasākumu, kuru reklamēšanai kā galvenais dzinulis tiek lietota tieši publicitāte. Tas jo īpaši ir spēkā tādos nozares pasākumos, kuri attiecas uz konkrētiem uzņēmumiem un kuriem nav plašas auditorijas.

Ja jūsu kontaktu saraksts, kuru minējām iepriekš, satur pareizu un aktuālu informāciju, sadarbības piedāvājumus visu pasākumu organizatoriem varat izsūtīt vienā piegājienā. Varat viņiem piedāvāt vienkāršu reklāmas komplektu, kas ietver, piemēram, bloga rakstus, kopīgošanu sociālajos tīklos un citas veicinošas aktivitātes, kas palīdzētu izplatīt informāciju par attiecīgo pasākumu.



MageCloud logo pasākuma mājaslapā

Pretī vienmēr varat lūgt organizatorus izvietot saiti uz jūsu tīmekļa vietni, kā arī aicināt viņus informāciju par jūsu uzņēmumu kopīgot ar saviem faniem, sekotājiem, abonentiem utt.


Piemēri saitēm uz MageCloud mājaslapu no dažādu pasākumu tīmekļa vietnēm

Šai pieejai nav nevienas ēnas puses – jūs iegūstat papildu publicitāti, vairāk atpakaļsaišu un lielāku tīmekļa vietnes apmeklētību. Tajā pašā laikā jūsu auditorija saņem saistošu informāciju par nozares pasākumiem. Turklāt atsevišķos gadījumos organizatori var izvēlēties jūsu logo nodrukāt dažādos reklāmmateriālos, kas nozīmē papildu bezmaksas reklāmu bezsaistē.

To pašu var darīt ar dalībniekiem – sazinieties ar uzņēmumiem, kuri piedalīsies attiecīgajā pasākumā. Noskaidrojiet, vai viņiem nepieciešama palīdzība informācijas izplatīšanā. Norādiet uz rakstiem un saitēm, kurus esat sagatavojuši organizatoriem. Tas varētu viņus ieinteresēt kopā ar jums izveidot savstarpēju reklāmas kampaņu sociālajos medijos, blogā vai ar e-pasta starpniecību.

Tvītojiet


Kā redzams mūsu iepriekš aplūkotajā pasākumu sarakstā, tajā ir ietvertas arī ar katru pasākumu saistītās mirkļbirkas. Tās ir ļoti noderīgas, jo palīdz uzrunāt tieši vēlamo auditoriju un, pats galvenais, pasākuma norises laikā.

Dažādu plaši apmeklētu e-komercijas pasākumu norises laikā liels skaits cilvēku veic ierakstus Twitter platformā. Tā ir lieliska iespēja iesaistīties notiekošajā.



Tvīta piemērs IRCE 2016 norises laikā

Jūs varat tvītot, piemēram, būtiskākos pasākuma momentus vai izteikt savu viedokli par konkrētiem dalībniekiem vai prezentācijām. Tāpat varat kopīgot saites uz savām publikācijām, kas varētu būt saistošas un interesantas attiecīgā pasākuma dalībniekiem.

Nodrošiniet tiešraidi / Brodacast


Vēl viens teicams veids, kā piesaistīt cilvēkus no sociālajiem medijiem, ir noorganizēt pasākuma tiešraidi. Varat paeksperimentēt ar dažādiem formātiem, taču galvenajam faktoram būtu jābūt spējai nodrošināt informācijas atjaunošanu reāllaikā.

Pašas svaigākās ziņas varat meklēt Twitter, lietojot atbilstošās mirkļbirkas, kuras apkopotas pirms pasākuma.

Tāpat varat sniegt kontekstu informācijai, kuru publicējat, iekļaujot, piemēram, statistiku un skaitļus, kurus Twitter lietotāji bieži vien kopīgo dažādu prezentāciju laikā. Šis paņēmiens jums noderēs arī satura veidošanai savā blogā.

Turklāt nav nekādu šaubu, ka, kamēr vien nodrošināsiet vissvaigākās ziņas, šo informāciju var droši publicēt vairākos sociālo mediju kanālos, nebojājot savu reputāciju.

Rezumējiet


Ja meklējat iespējas likt lietā satura mārketingu, šis paņēmiens būs jums lieliski piemērots. Tas ir gana vienkāršs, taču vienlaikus ļauj radīt saistošu un atmiņā paliekošu saturu.

Tiklīdz pasākums noslēdzies, varat nākt klajā ar rezumējošu rakstu, tajā iekļaujot vissvarīgāko informāciju un jaunumus, kas tika atklāti pasākuma gaitā. Raksts var būt balstīts uz jūsu tiešraidi, kurai pievērsām uzmanību iepriekš.

Šāda veida saturs var būt interesants arī tiem cilvēkiem, kuri attiecīgajā pasākumā nepiedalījās. Atkarībā no jūsu nišas potenciālā auditorija var būt ļoti plaša. Turklāt šis saturs kalpos arī kā lielisks materiāls, izsūtot e-pasta jaunumus saviem klientiem vai lasītājiem. Šāda satura sniegtos ieguvumus ir izpratuši daudzi uzņēmēji, un tam kā piemēru var minēt mūsu jau iepriekš aplūkoto Magento nišu:



Ar šādiem rezumējumiem ir svarīgi nākt klajā ļoti drīz pēc pasākuma izskaņas, kamēr vēl ir iespējams savā labā izmantot attiecīgā pasākuma aktualitāti. Un, runājot par sabiedriskajām attiecībām, jāatzīmē, ka šāda veida saturs palīdzēs nostiprināt jūsu pozīciju nišā.

Iesaistieties nišas diskusiju forumos 


Ir simtiem vietu, veidu un tīmekļa vietņu, kur jūs varat izplatīt informāciju par kādu gaidāmo pasākumu. Ja jums par to jau ir izveidots bloga raksts, tālākai apziņošanai pamēģiniet izmantot nišas forumus. Taču ņemiet vērā, ka cilvēkiem derdzas surogātpasts, turklāt vienmēr atcerieties, ka jebkuru saturu vislabāk atspoguļot pēc iespējas cilvēciskākā veidā – ar vienkārši nopublicētu saiti gan nebūs līdzēts.

Lūk, daži varianti, kur varat apsvērt sava satura publicēšanu:

attiecīgajam pasākumam/nišai veltītas Facebook un Google+ grupas;
ar jūsu produktu/tirgu saistīti nišas forumi;
nišas apakšforumi vietnē Reddit (subreddits);
tādas specializētas jautājumu un atbilžu diskusijas, kas būtu piemērotas jūsu saišu izvietošanai.

Atkarībā no tā, kā jūs spēsiet pasniegt nepieciešamo informāciju, kā arī no tādiem faktoriem kā galamērķa tīmekļa vietne un saturs, daži no potenciālajiem ieguvumiem varētu būt lielāka mājaslapas apmeklētība, sekmēta zīmola atpazīstamība un uzlabota satura indeksācija meklētājprogrammās.

Secinājumi


Visus šos vienkāršos paņēmienus var izmantot gan atsevišķi, gan kā visaptverošu risinājumu uzņēmuma izaugsmei. Minētie paņēmieni ļauj uzņēmumiem iesaistīties pasākumu mārketingā pat tad, ja attiecīgajos pasākumos nemaz nepiedalās. Taču tikpat viegli tos var pielietot arī tad, ja pasākumā piedalāties klātienē, kur tie var ievērojami palielināt jūsu mārketinga taktiku efektivitāti.

Turklāt visi šie paņēmieni ir viegli iekļaujami jūsu satura mārketinga stratēģijā, jo tie uzņēmumam var sniegt vairākus daudzsološus ieguvumus. Pielietojot šos paņēmienus, jūs varēsiet veidot partnerattiecības, apmierināt savas satura vajadzības, vairot tīmekļa vietnes apmeklētību, kā arī izveidot labāku SEO profilu.

Ja jums ir vēl kāda mārketinga ideja, kas vienkārši īstenojama dažādu nozares pasākumu un konferenču norises laikā, neapmeklējot šos pasākumus klātienē, padalieties komentāros!

Rakstīt komentāru

8 Lieliskas Idejas, Kā Savam Interneta Veikalam Piesaistīt Piemērotākus Apmeklētājus

Lai gūtu panākumus e-komercijā, galvenais nebūt nav panākt milzīgu savas tīmekļa vietnes apmeklējumu – tā ir spēja piesaistīt pareizos apmeklētājus.

Lasīt vairāk

15 izaugsmes idejas e-komercijas pārdošanas rezultātu uzlabošanai

Vēl pavisam nedaudz, un pus gads jau būs pagājis – tas nozīmē, ka ir pienācis laiks uz brīdi piestāt un padomāt par konkrētām darbībām, kādas jūs šogad veicāt, lai uzlabotu sava interneta veikala pārdošanas rezultātus, kā arī par to, ko turpmākajos mēnešos varētu darīt citādāk.

Lasīt vairāk

5 personalizētas e-pasta vēstules klientiem, kuras ieteicams nosūtīt

Tie laiki, kad internetveikala mārketingu bija nepieciešams uzticēt kādam speciālistam vai aģentūrai, ir sen pagājuši.

Lasīt vairāk

Īss ceļvedis labāku produktu aprakstu sastādīšanā

Jums var būt paši labākie produkti pasaulē, taču, ja neveltīsiet laiku pārdotspējīgu produktu lapu izstrādei savā interneta veikalā.

Lasīt vairāk

Kā pārvērst savus klientus regulāros pircējos: praktisks ceļvedis

E-komercijā lojāli klienti ir vērtība ne tikai tāpēc, ka viņi var un vēlas sniegt uzslavas un atbalstu jūsu biznesam, bet arī tāpēc, ka, pateicoties viņiem, ir iespējams būtiski palielināt pārdošanas apjomus.

Lasīt vairāk

Zīmola stāsts e-komercijā: ceļvedis izaugsmei

E-komercijā stāstu var izmantot ne tikai, lai izklaidētu klientus un liktu viņiem sajusties labi – stāstot stāstu, iespējams pārdot vairāk.

Lasīt vairāk

18 padomi, kā pārdošanu hobija līmenī pārvērst pilna laika interneta biznesā

Tas ir katra topošā e-komercijas uzņēmēja sapnis: no pilna laika darbinieka, kurš paralēli piepelnās arī citos veidos, kļūt par sava biznesa īpašnieku. Te gan jājautā: kā to panākt?

Lasīt vairāk