8 Lieliskas Idejas, Kā Savam Interneta Veikalam Piesaistīt Piemērotākus Apmeklētājus

ENVO 0

Lai gūtu panākumus e-komercijā, galvenais nebūt nav panākt milzīgu savas tīmekļa vietnes apmeklējumu – tā ir spēja piesaistīt pareizos apmeklētājus. Ja jūsu mājaslapā nokļūst simtiem tūkstošu cilvēku, tas var palīdzēt veidot zīmola atpazīstamību, taču, ja vien jūs nekoncentrējaties uz piemērotu, pirktspējīgu klientu piesaisti, kuri patiešām vēlas iegādāties jūsu produktu, uz lieliem panākumiem necerēt.

Tā nu rodas jautājums: ar ko sākt?

Kā nodrošināt, lai tie cilvēki, kuri dienas gaitā nokļūst jūsu mājaslapā, atbilstu jūsu mērķauditorijai? Kā ārpus jūsu internetveikala atrast “pareizos” cilvēkus un pārliecināt viņus to apmeklēt?

Lūk, 8 idejas, kuras ir vērts realizēt, lai savam internetveikalam piesaistītu piemērotākus apmeklētājus.

1. Stāstiet saviem klientiem saistošus stāstus

Viens no efektīvākajiem veidiem, kā ārpus jūsu tīmekļa vietnes uzrunāt īstos, pareizos cilvēkus, ir stāstīt stāstus, kuri ir saistoši jūsu mērķauditorijai.

E-komercijas būtības dēļ jums nav iespējas satikt savus klientus klātienē. Jūs nevarat atstāt labu pirmo iespaidu dzīvē; nevarat dibināt saikni ar klientiem, tiklīdz viņi ienākuši jūsu veikalā, kā arī nevarat izveidot fizisku vidi, kas palīdzētu viņiem saprast, kas un kāds īsti ir jūsu zīmols vai produkts.

Stāsti ļauj jums humanizēt jūsu zīmolu un uzrunāt mērķauditoriju personīgākā, saistošākā līmenī. Stāsti var palīdzēt tiešsaistes klientiem ātri izšķirties par to, vai jūs saprotat, kas viņi ir, kas viņiem vajadzīgs un kā viņiem palīdzēt, kā arī to, vai iepirkšanās jūsu veikalā būs pareizā izvēle.

Pēdējo gadu laikā aizvien vairāk zīmolu sākuši ieguldīt līdzekļus, lai saikni ar klientiem veidotu ar dažādu stāstu starpniecību. Visvairāk panākumu gūst tie uzņēmēji, kuri ir gatavi ieguldīt laiku un naudu, lai veidotu augsti kvalitatīvu saturu – tāda saturu, ar kuru galvenokārt tiek pievērsta uzmanība cilvēkam, nevis produktam.

Lielākā daļa šo zīmolu kā primāro vidi klientiem saistošu stāstu veidošanai un stāstīšanai izmanto video. Lūk, daži piemēri:

1. Yeti

2. WildBird

3. Love Your Melon

Lai spētu izstāstīt tādu stāstu, kas būtu saistošs jūsu perfektajam klientam, uzdodiet sev šādus jautājumus:

Kas ir mani klienti?

Kas viņiem rūp?

Kāpēc viņi apmeklē manu veikalu?

Kā es viņiem varu palīdzēt?

Kādi stāsti mudinātu viņus rīkoties?

Kādi stāsti spētu piešķirt unikalitāti manam zīmolam vai produktiem?

2. Kļūstiet par atbilžu avotu

Lai savai tīmekļa vietnei varētu piesaistīt piemērotākus apmeklētājus, jums jākļūst par atbilžu avotu, kuram jūsu ideālais klients varētu uzdurties, savus jautājumus ievadot Google meklētājā. Patiesībā jums ir jākļūst par galveno avotu, uz kuru cilvēki paļaujas gadījumos, kad viņiem rodas ar jūsu nozari saistīti jautājumi vai nepieciešami jūsu produktu sniegtie risinājumi. Vienkāršākais veids, kā to panākt, ir izveidojot un realizējot satura mārketinga stratēģiju jūsu internetveikalam.

Daudzi cilvēki emuāru rakstīšanai jeb blogošanai liek vienādības zīmi ar satura mārketingu, lai gan patiesībā tie ir visai atšķirīgi. Rakstot blogu (vai algojot kādu, kurš to dara), parasti jūs koncentrējaties tikai uz jauna iknedēļas satura publicēšanu savā tīmekļa vietnē un cenšaties nodrošināt noteiktu vārdu skaitu katrā satura vienībā. No otras puses, uzsvaru liekot uz satura mārketingu, jūs itin neviļus pievēršat vairāk uzmanības tam, kā sniegt tādu pievienoto vērtību, kas veicinātu jūsu zīmola atpazīstamību, vairotu tīmekļa vietnes apmeklētību un nodrošinātu, ka šie apmeklētāji galu galā kļūst par jūsu klientiem.

Lai nodrošinātu efektīvu satura mārketingu savam internetveikalam, vispirmām kārtām uzmanība jāpievērš pievienotajai vērtībai. Tomēr nedrīkst aizmirst arī par investīciju atdevi – jūsu radītajam saturam ir jābūt pārdotspējīgam.

Taču – kā to panākt?

Jūsu satura mārketinga stratēģijā neapšaubāmi ir vērts iesaistīt vairākus paņēmienus un taktikas, taču viens no vissvarīgākajiem aspektiem, veidojot jaunu saturu, attiecas uz pareizo atslēgvārdu frāžu izvēli.

Lai atrastu sev izdevīgus gadījumus, nepieciešams veikt atslēgvārdu izpēti.

Lai atrastu sev izdevīgus gadījumus, nepieciešams veikt atslēgvārdu izpēti. Ja līdz šim, meklējot jaunas idejas saviem rakstiem, jūs to nekad nedarījāt, veltiet dažas minūtes laika šim rakstam. Tas kalpos kā lielisks pārskats pār svarīgākajām lietām, kas būtu jāzina, lai jau drīz vien varētu sākt analizēt atslēgvārdus.

Īsi par to, kā darbojas atslēgvārdu izpēte satura mārketinga nolūkos:

1. Jums ir dažas idejas tēmām vai jautājumiem, kurus jūsu mērķauditorija meklē Google.
2. Jūs vēlaties nostiprināt pozīciju Google meklēšanas rezultātu augšgalā pēc frāzēm, kādas meklē jūsu ideālais klients.
3. Jūs izmantojat Google Keyword Planner vai līdzīgus rīkus, lai identificētu atslēgvārdu frāzes, ar kurām varat konkurēt.
4. Atsaucoties uz šiem atslēgvārdiem, jūs izveidojat satriecošu, vērtīgu jeb “10x” saturu – tādu saturu, kas ir 10 reižu labāks par šobrīd pirmo meklēšanas rezultātu pēc attiecīgajiem atslēgvārdiem.
5. Ja viss paveikts pareizi, jūsu jaunais raksts ar laiku būs atrodams meklēšanas rezultātu pirmajā lapā ik reizi, kad jūsu potenciālie klienti meklētājā ievadīs attiecīgos atslēgvārdus vai atslēgvārdu frāzes.

Ierindošanās Google meklētāja 1. lapā ar jūsu piedāvātajiem produktiem vai darbības sfēru saistītām atslēgvārdu frāzēm ļauj nodrošināt, ka jūsu tīmekļa vietni atrod un apmeklē atbilstoša auditorija (cilvēki, kuri, iespējams, ir gatavi pie jums ko iegādāties).

3. Radiet dedzīgu sekotāju kopienu

Vēl viens lielisks paņēmiens, kā vairot sava internetveikala apmeklējumu skaitu, ir izveidot kopienu, kura palīdzētu jums veicināt jūsu zīmola un produktu atpazīstamību. Galu galā patērētāji tiešsaistē vēlas sadarboties ar tādiem uzņēmumiem, kuriem viņi var uzticēties. Un ātrākais veids, kā viest uzticību, ir demonstrējot cilvēkiem to, ka viņu draugi jums jau uzticas.

Protams, ir vairāki veidi, kā to panākt. Lūk, dažas idejas:

1. Izveidojiet kustību – mudiniet savus klientus apvienoties, lai atbalstītu jūsu misiju, kuru vēlaties realizēt ar savu produktu starpniecību. Cenšaties rosināt cilvēkus nodoties jauniem piedzīvojumiem? Vēlaties palīdzēt viņiem kļūt aktīvākiem? Rūpējaties par viņu atpūtu? Padomājiet par to, kas īsti ir jūsu klienti un kā jūsu produkti viņus varētu vienot.
2. Izmantojiet lietotāju ģenerētu saturu – palūdziet saviem apmierinātajiem klientiem dalīties ar autentiskiem foto un video, kuros viņi redzami, lietojot jūsu produktus. Izmantojiet šo saturu savā tīmekļa vietnē, e-pasta kampaņās, sociālajos tīklos, vai pat attēlojiet to uz paša produkta. Ļaujiet cilvēkiem sajust, ka viņi ir svarīgs jūsu stāsta un panākumu elements.
3. Izveidojiet piesaistes (affiliate) programmu – piedāvājiet klientiem atlīdzību vai veicināšanas balvas apmaiņā pret to, ka viņi par jums pastāsta savai ģimenei, draugiem, paziņām. Nodrošiniet, lai ikviens varētu maksimāli ērtā veidā pavēstīt citiem par jūsu produktiem, idejām un panākumiem.
4. Atbalstiet kādu ideju, mērķi – izvēlieties kādu organizāciju, kurai vēlaties sniegt atbalstu, un ziedojiet tai zināmu summu. Pārliecinieties, ka jūsu klienti un tīmekļa vietnes apmeklētāji zina par jūsu centieniem, un informējiet viņus arī par to, ko plānojat paveikt par viņu samaksāto naudu.
Radot kopienu, kuras pamatā ir jūsu zīmols un produkti, lieliskā veidā iespējams paplašināt savu mērķauditoriju.


4. Sadarbojieties ar citiem zīmoliem un viedokļu līderiem

Vēl viens veids, kā piekļūt lielākam skaitam jūsu mērķauditorijā ietilpstošu cilvēku, ir apvienojoties ar pareizajiem zīmoliem un viedokļu līderiem. Tā dēvētais viedokļu līderu jeb ietekmētāju mārketings (no angļu val. – influencer marketing) ir viena no šobrīd aktuālajām tendencēm, kurai seko aizvien vairāk e-komercijas uzņēmumu.

Doma ietekmētāju mārketinga pamatā ir pavisam vienkārša: apvienojieties ar sabiedrībā labi zināmiem cilvēkiem, personībām vai zīmoliem, lai vairotu atpazīstamību un spētu iegūt jaunu auditoriju, kurai citos veidos piekļūt nebūtu iespējams.

Lūk, daži veidi, kā e-komercijas uzņēmumam apvienoties ar citiem zīmoliem un viedokļu līderiem:

sadarbojieties ar citu zīmolu vai slavenību, lai radītu kādu ierobežotas pieejamības produktu;
veidojiet e-pasta mārketinga kampaņas viens otra auditorijai;
izstrādājiet reklāmas kampaņas tādās vietnēs un lietotnēs kā Instagram, YouTube vai SnapChat, lietderīgi izmantojot viens otra popularitāti katrā no platformām;
paudiet atbalstu vienām un tām pašām idejām vai apvienojieties, lai finansiālu atbalstītu vienu un to pašu organizāciju;
ierosiniet savu sadarbības partneri uz īsu brīdi “pārņemt” kādu no jūsu sociālo mediju kontiem, tādējādi veicinot saziņu un mijiedarbību ar jūsu auditoriju.

Šāda veida sadarbības mērķis ir paplašināt jūsu auditoriju un, sadarbojoties ar atbilstošiem cilvēkiem un zīmoliem, īsā laikā iemantot uzticamību.
Tiesa gan, sadarbības partneris jāizvēlas ar lielu piesardzību. Pārliecinieties, vai jūsu potenciālā partnera misija un vērtības atbilst jūsu uzņēmuma vīzijai; svarīgi ir arī tas, lai partneris būtu cienīts un iemīļots jūsu esošo klientu aprindās.

5. Dodieties tur, kur ir jūsu klienti

Liela kļūda, ko pieļauj daudzi e-komercijas uzņēmumi, ir centieni radīt klātbūtni pārāk daudzos sociālo mediju portālos un lietotnēs. Pirms 5 vai 10 gadiem vienīgās izvēles iespējas bija Facebook un Twitter. Taču tagad to ir krietni vairāk – Snapchat, Pinterest, Instagram, Periscope utt. Aktīvi un neatlaidīgi cenšoties darboties katrā no sociālo mediju platformām, šajā jūklī itin ātri iespējams apjukt.

Lai, veidojot attiecības ar cilvēkiem, gūtu panākumus un spētu pārliecināt viņus iegriezties jūsu internetveikalā, daudz labākus rezultātus gūsiet, ja koncentrēsieties tikai uz vienu vai divām sociālo mediju vietnēm.

Runājot par sociālajiem medijiem, viens no labākajiem padomiem ir doties tur, kur pulcējas jūsu klienti. Ja jums izdodas novērot, ka viņi kādu konkrētu sociālo mediju vietni izmanto vairāk par citām, koncentrējieties tieši uz to.

Ja jums nav īstas skaidrības par to, kādās sociālo mediju vietnēs jūsu klienti pavada visvairāk laika, ņemiet vērā sava ideālā klienta demogrāfiju un izpētiet šo Pew Research publicēto apskatu.

6. Lai gūtu rezultātus, atveriet maciņu

Būtu muļķīgi neminēt to, ka, lai savai mājaslapai spētu piesaistīt piemērotākus apmeklētājus, ir ļoti būtiski ieguldīt finanses reklāmai sociālajos tīklos – tā gluži vienkārši ir nepieciešamība. Ja jūs apmeklētāju piesaistes nolūkos paļaujaties tikai uz potenciālo klientu organisku mijiedarbību un iesaistīšanos, jūs savus nospraustos mērķus, visticamāk, tā arī nesasniegsiet. Lai gūtu cerētos rezultātus no tādām vietnēm kā Facebook, jums ir jābūt gataviem maksāt.

Ja jums nav sanācis veltīt laiku reklāmas kampaņu testēšanai sociālajos tīklos, iesakām sākt ar Facebook. Gan šajā blogā, gan citviet tīmeklī atradīsiet gana daudz noderīgas informācijas. Sāciet ar šiem resursiem:

Sāciet ar pavisam nelielu budžetu un nedaudz paeksperimentējiet, bet pēc tam – veiciet attiecīgas korekcijas, lai gūtu maksimālu atdevi no ieguldītajām pūlēm un naudas.

7. Izmēģiniet kaut ko pavisam atšķirīgu

Lai jūs pamanītu pareizie cilvēki, reizēm var nākties darīt ko tādu, kas ievērojami atšķiras no jūsu konkurentu centieniem. Ja sava zīmola un produktu popularizēšanai, kā arī mājaslapas apmeklējumu skaita palielināšanai pielietojat dažādas mārketinga taktikas, taču nekas no tā visa nedarbojas, iespējams, ka pienācis laiks izmēģināt ko radikālāku.

Padomājiet, kas būtu jādara, lai liktu cilvēkiem runāt par jūsu uzņēmumu un produktiem. Ja jums ir liels e-komercijas uzņēmums, kura rīcībā ir tik pat liels budžets, jūs, domājams, varat paveikt itin pārsteidzošas lietas, piemēram:

atvērt fizisku pop-up veikalu kādā no lielajām pilsētām;
piepildīt kāda sava klienta sapni, attiecīgo stāstu iemūžinot video;
sadarboties ar plaši pazīstamiem viedokļu līderiem, lai vairotu sava zīmola atpazīstamību;
izveidot tiešsaistes seriālu ar labi pazīstamu aktieru vai ar kādu Latvijas YouTube slavenību piedalīšanos.

Ja runājam par mazāku uzņēmumu un ja jums nav iespējas atvēlēt budžetu šāda mēroga projektiem, neraizējieties – gana daudz iespējams panākt arī, sperot nelielus solīšus. Visa pamatā ir jūsu spēja sagādāt prieku saviem klientiem. Jums tikai atliek pārsteigt viņus ar savu laipnību, šādi apliecinot, ka jūs augstu vērtējat viņu uzticību


8. Prioritāte – panākt klientu iesaisti

Visbeidzot, lai veicinātu piemērotu apmeklētāju plūsmu savā mājaslapā, jums jāparūpējas par saviem esošajiem klientiem. Galu galā viņi ir tie, kas par jūsu produktiem vai biznesu var atstāt gan ļoti pozitīvas, gan pagalam nepatīkamas atsauksmes. Lai spētu kontrolēt šo vēstījumu, jums jānodrošina, lai klientu iesaiste jūsu e-komercijas biznesā būtu prioritāte.

Taču ko tas īsti nozīmē? Izsakiet pateicību saviem klientiem par to, ka viņi iepērkas jūsu interneta veikalā: sazinieties ar viņiem, sniedziet atbildes uz viņu jautājumiem un pavaicājiet, vai nav nepieciešama palīdzība; pārsteidziet viņus ar kuponiem un īpašiem piedāvājumiem, liekot viņiem sajusties pacilāti, un neaizmirstiet komunikāciju turpināt arī pēc tam, kad veikts pirkums.

Pavisam vienkārši – ja jūs darīsiet visu, lai jūsu klienti būtu apmierināti, viņi par savu patīkamo pieredzi labprāt pastāstīs draugiem.
Viss ir jūsu ziņā

Kādas vēl taktikas Jūs pielietojat, lai vairotu sava interneta veikala apmeklētību un šo apmeklējumu kvalitāti?


Padalieties komentāros!


Rakstīt komentāru

15 izaugsmes idejas e-komercijas pārdošanas rezultātu uzlabošanai

Vēl pavisam nedaudz, un pus gads jau būs pagājis – tas nozīmē, ka ir pienācis laiks uz brīdi piestāt un padomāt par konkrētām darbībām, kādas jūs šogad veicāt, lai uzlabotu sava interneta veikala pārdošanas rezultātus, kā arī par to, ko turpmākajos mēnešos varētu darīt citādāk.

Lasīt vairāk

5 personalizētas e-pasta vēstules klientiem, kuras ieteicams nosūtīt

Tie laiki, kad internetveikala mārketingu bija nepieciešams uzticēt kādam speciālistam vai aģentūrai, ir sen pagājuši.

Lasīt vairāk

Īss ceļvedis labāku produktu aprakstu sastādīšanā

Jums var būt paši labākie produkti pasaulē, taču, ja neveltīsiet laiku pārdotspējīgu produktu lapu izstrādei savā interneta veikalā.

Lasīt vairāk

Daži Vienkārši Paņēmieni, Kā Paātrināt Interneta Biznesa Izaugsmi, Iesaistoties Pasākumos

Biznesa pasākumiem ir būtiska loma jūsu produkta mārketingā. Jo īpaši tas attiecas uz tā dēvētajām B2B (bizness biznesam) nozarēm, kur pasākumi parasti saved kopā lielu skaitu potenciālo klientu un partneru.

Lasīt vairāk

Kā pārvērst savus klientus regulāros pircējos: praktisks ceļvedis

E-komercijā lojāli klienti ir vērtība ne tikai tāpēc, ka viņi var un vēlas sniegt uzslavas un atbalstu jūsu biznesam, bet arī tāpēc, ka, pateicoties viņiem, ir iespējams būtiski palielināt pārdošanas apjomus.

Lasīt vairāk

Zīmola stāsts e-komercijā: ceļvedis izaugsmei

E-komercijā stāstu var izmantot ne tikai, lai izklaidētu klientus un liktu viņiem sajusties labi – stāstot stāstu, iespējams pārdot vairāk.

Lasīt vairāk

18 padomi, kā pārdošanu hobija līmenī pārvērst pilna laika interneta biznesā

Tas ir katra topošā e-komercijas uzņēmēja sapnis: no pilna laika darbinieka, kurš paralēli piepelnās arī citos veidos, kļūt par sava biznesa īpašnieku. Te gan jājautā: kā to panākt?

Lasīt vairāk

Kā izveidot panākumus nesošu pirmssvētku mārketinga kampaņu Jūsu internetveikalam

Pirmssvētku iepirkšanās sezona atkal ir klāt. Strauji tuvojoties gada izskaņai, kas daudziem e-komercijas uzņēmumiem ir visienesīgākais laiks

Lasīt vairāk