9 iepakojuma problēmas, kas samazina pārdošanas rezultātus

Jums ir lielisks produkts, taču tas nebūt netiek izķerts no veikalu plauktiem. Varbūt tā pārdošanu kavē kāda no zemāk aprakstītajām iepakojuma problēmām?

1) Jūs neizprotat savu tirgu.

Visapkārt ir tik daudz jaunu tirgu un tirgotāju… Turklāt nedrīkst aizmirst arī par interneta mārketingu. Tāpēc rodas jautājums: vai viens iepakojums der visiem šiem tirgiem? Atbilde ir nē. Lai gan ir arī tādas iepakojuma īpašības, kas sniegs jums ieguvumus vienmēr un visur, visbiežāk tās īpašības, kas ir pievilcīgas vienai mērķauditorijai, nederēs citai.

Ko darīt:

Uzlabojiet sava iepakojuma atbilstību nišai. Vai jūsu produkts ir universāls? Vai tas ir pievilcīgs konkrētajai mērķauditorijai? Vai izprotat, ko šī grupa vēlas redzēt jūsu produkta iepakojumā?

2) Iepakojums ir pārāk liels vai pārāk mazs.

Produkti, kuri ir pievilcīgi bērnu mērķauditorijai (jo īpaši – bērnu drošs iepakojums), gluži vienkārši neatbilst tām prasībām, kādas uzstāda mērķauditorija, kas vecāka par 50 gadiem.

Ko darīt:

Izstrādājot produkta iepakojumu, paturiet prātā izmērus. Kas patiesībā lietos šo produktu un kādā veidā? Vai produktam ir konkrēts glabāšanas laiks vai derīguma termiņš, kas varētu ietekmēt lietošanas faktoru?

Interesanti:

Sievietes atzina: iepakojumam jābūt viegli pārnēsājamam un viegli uzglabājamam.

1950. gados dzimušie patērētāji atzina: iepakojumam jābūt vienkāršam un viegli attaisāmam.

3) Iepakojumu ir pārāk sarežģīti atvērt:

Ik gadu Ziemassvētku laikā var lasīt itin skaļas frāzes un pārmetumus par iepakojumu, kuru gluži vienkārši nav iespējams attaisīt bez pamatīgas noņemšanās vai šķēru palīdzības. Visbiežāk šāds iepakojums top dažādu specifisku apsvērumu dēļ: tās var būt rūpes par drošību, speciāls aizzīmogojums, pretviltošanas pasākumi utt. Taču, nākamreiz taisot vaļā kādu produktu, padomājiet: vai viss šis iepakojums tiešām ir nepieciešams?

Ko darīt:

Pārbaudiet savu produktu, ņemot talkā ar iepakojuma pasauli nesaistītu mērķa grupu. Bieži vien cilvēks, kurš par iepakojumu neko daudz nezina, spēj identificēt problēmu, kura palikusi nepamanīta profesionāļiem.

“Nedomājiet kā iepakojuma dizaineri. Domājiet kā patērētāji.”

4) Iepakojums ir pārāk vispārējs:

Ar savu iepakojumu jūs cenšaties izdabāt visiem cilvēkiem un apmierināt visas viņu vēlmes, kā rezultātā tas nešķiet pievilcīgs nevienam. Vai jums nācies saskarties ar tādu produkta iepakojumu, kas ir bezgala mulsinošs? Ko ar to darīt? Kāds ir tā mērķis? Šis faktors ir ļoti būtisks klupšanas akmens.

Ko darīt:

Atklāti un pie pirmās izdevības dariet cilvēkiem zināmu, kas atrodas iepakojuma iekšpusē, kā to lietot un kādu labumu tas sniedz. Jo vienkāršāk, jo labāk – it īpaši mūsdienās, kad mēs visi kaut kur steidzamies.

5) Iepakojums neatbilst mūsdienu dzīvesveidam.

Vai jums apkārt bieži mētājas kartupeļu maisi? Vairumam cilvēku ar šādu maisu var pietikt pat gadiem. Lieliem apjomiem, protams, ir savs tirgus, taču pārsvarā cilvēki visu iegādājas mazākos iepakojumos. Patiesībā viens no visstraujāk augošajiem tirgus segmentiem ir produkti, kas gatavi lietošanai uzreiz. Kad savulaik viesojos Ķīnā, novēroju, ka “gatavs lietošanai” tur bija vienīgais iepakojuma veids. Vienas porcijas iepakojumi tur bija lielā cieņā, un nu tie kļūst populāri arī pie mums.

6) Iepakojums mulsina cilvēkus.

Arvien jaunas izmaiņas jūsu produktos nozīmē lielāku apmulsumu tirdzniecības vietā. Jā, mēs zinām, ka zīmolvedība pastāvīgi strādā pie jaunām un uzlabotām produktu versijām, taču attopieties! Cik daudz šādu “jaunu un uzlabotu” produktu vispār atšķiras no to priekštečiem?

7) Iepakojums nav piemērots konkrētajai tirdzniecības vietai.

Mūsdienās uzņēmējiem dotas neskaitāmas iespējas pārdot savu produktu dažādās tirdzniecības vietās. Taču jāatceras, ka tas, kas der noliktavas tipa veikalam, noteikti nederēs mazajam piemājas veikaliņam. Tāpēc ņemiet vērā to, kādos plauktos nonāks jūsu iepakojums.

Ko darīt:

Pārliecinieties, ka jūsu iepakojuma izmērs atbilst konkrētajai tirdzniecības vietai. Dodieties uz attiecīgo veikalu un izpētiet, kā cilvēki tajā iepērkas. Šis ir nozīmīgs faktors, kas var ietekmēt produkta panākumus.

8) Iepakojums nav mūsdienīgs.

Ir daudz vecu zīmolu, kuri izlēmuši pārstrukturēt savu tēlu. Tie tiek atdzīvināti, izmantojot jaunu un uzlabotu iepakojumu. Vecāki zīmoli var zaudēt pievilcību patērētāja acīs vien tikai tāpēc, ka tie izskatās veci.

Ko darīt:

Allaž sekojiet svarīgām tendencēm. Vai atceraties, kā amerikāņu kompānijas “Pillsbury” tēls – mīklas vīriņš – sāka “ieturēt diētu”? Smieklīgi, taču šis tēls kļuva arvien tievāks un slaidāks. Tas pats notiek ar Ronaldu Makdonaldu – arī viņš piedzīvo pārvērtības. Pat vēsturiskām ikonām nākas iet līdzi laikam!

9) Iepakojums ir pārāk sarežģīts vai nepilda savu funkciju.

Paturiet prātā: jo vienkāršāk, jo labāk. Pārāk sarežģīti produkti ir pievilcīgi tikai atsevišķam tirgus segmentam. Elektronikas industrija, šķiet, pilnībā ignorē šo faktu. Tāpēc pārliecinieties, ka tas neattiecas uz jūsu produktu.

Lai arī ar kādu problēmu jūs saskartos, to var novērst, iepazīstot jūsu mērķauditoriju. Uzziniet, ko viņi vēlas un kas viņiem vajadzīgs. Veiciet atbilstošas korekcijas un vērojiet, kā jūsu prece pazūd no veikalu plauktiem!

Written by Envo

ENVO piedāvā un izplata dažāda veida iepakojuma materiālus, tādus kā: burbuļplēves aploksnes, plēves aploksnes, pavadzīmju plēves kabatiņas, drošības aploksnes, paplašināmās aploksnes, kartona aploksnes, papīra aploksnes, zip lock maisiņus, iepirkumu maisiņu apdruka, burbuļplēvi, polietilēna putu plēvi.