5 personalizētas e-pasta vēstules klientiem, kuras ieteicams nosūtīt

ENVO 0

Tie laiki, kad internetveikala mārketingu bija nepieciešams uzticēt kādam speciālistam vai aģentūrai, ir sen pagājuši. Pateicoties straujajai sociālo mediju un e-pasta mārketinga platformu attīstībai, ikvienam interneta veikala īpašniekam ir iespēja sākt rādīt savas reklāmas un izsūtīt e-pasta vēstules jau pāris stundu laikā.

Un, lai gan atvērt maciņu sava piedāvājuma reklamēšanai vairākos kanālos nu kļuvis vienkāršāk kā jebkad iepriekš, ir daudzi faktori, kuru dēļ daudzkanālu mārketinga kampaņu personalizēšana lielākos mērogos kļūst aizvien izaicinošāka:


  • Zināšanu trūkums – Facebook piedāvātās mērķauditorijas atlases iespējas un funkcionalitāte tiek uzlabota teju katru dienu, tādēļ mārketinga speciālisti gluži vienkārši nespēj sekot līdzi visām šīm izmaiņām.


  • Vienkāršota organizācija – lielākajā daļā internetveikalu to pirmsākumos darbojas tikai viens vai daži cilvēki. Tas savukārt nozīmē, ka neatliek laika, lai līdzās ikdienas darbībām koordinētu saskaņotas aktivitātes visos mārketinga kanālos.


Varētu nodomāt – ja reiz ir tik daudz izaicinājumu, varbūt labāk atteikties no personalizētām kampaņām? Vai jaunu klientu piesaistei ar parastu reklāmu nepietiek?

Atbildot īsi: NĒ

Vidējais internetveikals 40% ieņēmumu gūst no tikai 8% klientu. Personalizēt mārketingu un pārdot saviem jau esošajiem klientiem ir daudz vienkāršāk, turklāt šādi iespējams gūt lielāku peļņu!

Kā ziņo Accenture, 75% patērētāju, visticamāk, izvēlēsies pirkt no tāda tirgotāja, kurš viņus pazīst pēc vārda, piedāvā dažādus ieteikumus, kas balstīti uz viņu iepriekšējiem pirkumiem, kā arī ziņa viņu pirkumu vēsturi.


Avots: Accenture

Vislabākais veids, kā personalizēt savu mārketingu vairākos kanālos, ir sākt ar e-pasta mārketingu, bet pēc tam – atkārtot šīs kampaņas sociālajos medijos. E-pasta mārketings teju visos gadījumos pārspēj citus mārketinga kanālus, tostarp sociālo mārketingu, jo tas ir personisks un tiešs. Bet, ja jūsu e-pasts tomēr netiek atvērts, jūs savu klientu varat mēģināt “noķert” Facebook. Galu galā – vidējais Facebook lietotājs šajā platformā pavada 50 minūtes ik dienu!

Turpinājumā – 5 mērķētas un personalizētas e-pasta kampaņas, kuras ir ieteicams atveidot arī ārpus e-pasta iesūtnes, lai personalizētu savu mārketingu un uzlabotu pārdošanas rezultātus.

1. Sveicienu kampaņas

Lieliski pastrādāts! Jums ir izdevies “notvert” jaunu klientu.

Iespējams, jums ir izveidota automatizēta sveicienu e-pastu sērija, kurā jūs klientu iepazīstināt ar savu zīmolu un vispopulārākajām precēm, tādēļ nu atliek atveidot šos e-pastus arī Facebook platformā.

Ar sveiciena kampaņas e-pasta vēstulēm un reklāmām vajadzētu:

Mudināt potenciālos klientus veikt pirmo pirkumu:

Tieši šajā brīdī cilvēki par jūsu zīmolu ir vislielākajā sajūsmā – viņi tikko atraduši jūsu veikalu, un tas viņiem ir svaigā atmiņā. Rezultātā viņi jūsu e-pastus atver četrreiz biežāk, bet klikšķu skaits pieaug 5 reizes, salīdzinot ar citos gadījumos sūtītajām reklāmas e-pasta vēstulēm, tādēļ nu pienācis laiks ar e-pasta un sociālo mediju starpniecību neatlaidīgi mudināt viņus veikt pirmo pirkumu – šeit lieti noderēs kāds iepazīšanās piedāvājumu. Šim piedāvājumam jābūt skaidri saprotamam – nevajadzētu pievērst pārlieku lielu uzmanību zīmola tēlam, jo klients ar to jau būs virspusēji iepazinies jūsu mājaslapā. Jūsu pirmās e-pasta un sociālās kampaņas vienīgais mērķis ir ienest pirmo pirkumu.




Stādīties priekšā:

Tagad, kad gaidāt pirmo pirkumu, varat nedaudz pastrādāt ar savu zīmolu. Vai vēlaties pastāstīt kādu interesantu stāstu? Ja tā, tad pienācis īstais laiks to darīt. Piešķiriet savam zīmolam reklāmas seju, stādieties priekšā saviem potenciālajiem klientiem un izstāstiet viņiem, kas jūs atšķir no konkurentiem. Daudzos gadījumos patērētāji lēmumu par pirkumu pieņem tad, ja viņus uzrunā tas, ko jūs darāt, savukārt tam, ko pārdodat, bieži vien ir sekundāra nozīme.





Iepazīstināt klientus ar jūsu vispopulārākajām precēm:

Tā kā jūsu rīcībā vēl nav daudz informācijas par klientiem, piemēram, pirkumu vēstures vai veikala pārlūkošanas datu, ir grūti e-pasta vēstulēs un sociālajās kampaņās iekļaut tādas preces, kas viņus varētu interesēt visvairāk. Tādēļ šajā brīdī labāk iepazīstināt jauno klientu ar pieprasītākajām jūsu veikala precēm. Izmantojiet tā dēvēto karuseļa reklāmu, kurā attēlotas visvairāk pārdotās preces, likts uzsvars uz jūsu piedāvājuma dažādību, kā arī izcelti jūsu unikālie pārdošanas argumenti, piemēram, bezmaksas piegāde.




2. Pamestā pirkuma groza kampaņas

Potenciālo pircēju pamestie pirkumu grozi internetveikalos vēl aizvien ir itin izplatīta “sērga”: vidēji par ar precēm piepildīto grozu tiek aizmirsts 69,23% gadījumu. Labās ziņas: izveicīgākie interneta mārketinga speciālisti var atgūt līdz pat 63% pamesto grozu. Jums tikai nepieciešama atjautīga taktika, piemēram, pamestā pirkuma groza satura atgūšanas e-pasta sēriju veidā vai sociālajos medijos.

Tā, piemēram, vietnē Startup Drugz šim nolūkam tiek lietotas gan e-pasta vēstules, gan Facebook reklāmas kampaņa, rezultātā atgūstot ievērojamu daļu pamesto pirkumu grozu. Pateicoties pamesto pirkumu grozu atgūšanas kampaņai Facebook, minētajam uzņēmumam, par reklāmu iztērējot tikai 288,09 ASV dolārus, izdevās gūt ieņēmumus $4 195,79 apmērā! Jums tikai atliek gan savos e-pastos, gan reklāmās nepārprotami atgādināt klientiem, ko viņi ir atstājuši pirkuma grozā, un, ja vēlaties piedāvāt kādu atlaidi, šim vēstījumam jābūt skaidram un attēlotam reklāmmateriālā!





Kā veidot “pamestā pirkuma groza” reklāmas Facebook

Eksperta padoms: Lai gan Startup Drugz izdodas atgūt ievērojamu daļu pamesto pirkumu grozu, apmeklējot minēto tīmekļa vietni un to pametot pēc tam, kad pirkuma grozā palikusi prece, jau aptuveni 30 minūšu laikā tiek piedāvāta visai iespaidīga atlaide. Taču, tā kā atsevišķi klienti reizēm mēdz kļūt izklaidīgi vai vienkārši aizmirst pabeigt savu pirkumu, vislabāk atlaidi piedāvāt pēc kāda laika. Vispirms ieplānojiet e-pasta vēstuļu un sociālo kampaņu sēriju, bet atlaidi piedāvājiet pēc 24 stundām.

3. Papildu preču pārdošana un šķērspārdošana

Papildu preču pārdošana (no angļu val. – up-selling) un šķērspārdošana (cross-selling) ir atslēga straujai internetveikala izaugsmei. Bija laiks, kad Amazon 35% no saviem pārdošanas ieņēmumiem guva tieši no šķērspārdošanas savā tīmekļa vietnē un ar e-pasta starpniecību. Taču tas nav diez ko pārsteidzoši – jo īpaši, ja ņem vērā, ka vairāk nekā 78% patērētāju piedāvājumu atzīst par uzrunājošu tikai tad, ja tas ir personalizēts atbilstoši viņu iepriekšējai mijiedarbībai ar attiecīgo zīmolu.

Laimīgā kārtā, lai īstenotu papildu preču pārdošanu un šķērspārdošanu sava veikala e-pasta un sociālo reklāmu kampaņās, jums nebūt nav nepieciešami sarežģīti algoritmi vai kaudze naudas. Tas paveicams itin vienkārši: segmentējiet savu klientu e-pastu datubāzi pēc iegādātajām precēm, izveidojiet pielāgotu auditoriju Facebook, un izveidojiet ieteikumu.

Ja kāds iegādājas kafijas pupiņas, iesakiet šim pircējam kafijas automātu.


Ja kādam pārdevāt ceļasomu, varat pieņemt, ka viņi gatavojas doties ceļojumā, tādēļ iesakiet viņiem citas ceļojumu preces.


Lai gan pastāv iespēja izveidot savu e-pasta platformu un lietot to kopā ar ieteikumu dzinēju, tādējādi automatizējot produktu ieteikumu e-pasta vēstules, veidojot reklāmas Facebook un citos sociālajos medijos, ieteikumus nāksies veidot manuāli, izmantojot dinamiskās produktu reklāmas. Veidojot šīs reklāmas, vispirms lieciet lietā loģisko domāšanu – līdzīgi kā augstāk redzamajos piemēros. Taču pievērsiet uzmanību arī savā rīcībā esošajiem datiem par pirkumu struktūru. Piemērs: klients, kurš iegādājas preci A, pēc divām nedēļām parasti nopērk preci B.

Eksperta padoms: Esiet radoši! Nereklamējiet savas preces pilnīgi visās e-pasta kampaņās vai reklāmās. Piemēram: ja kāds iegādājas skuvekli, iesakiet šim klientam izlasīt rakstu par “5 padomiem gludākam skuvumam” un netieši iesakiet skūšanās krēmus, otas un skuvekļu asmeņus.

Ievads Facebook dinamisko produktu reklāmu izmantošanā

4. Jauni pievedumi un preču krājumu papildināšana

Jaunu preču pievienošana un pieprasīto preču krājumu papildināšana ir visnotaļ aizraujošs process, taču nevajadzētu steigt šīs labās ziņās izplatīt pilnīgi visiem. Ar to gan nav jāsaprot vienkārša klientu segmentēšana pēc dzimuma vai vecuma. Segmentācija pēc demogrāfijas ir novecojis paņēmiens, kas nav vienlīdz efektīvs visām internetveikalos pārdotajām precēm – it īpaši tas attiecas uz nišām, kas nav saistītas ar modi.

Lai segmentētu un personalizētu veikala jaunumu e-pastus, grupējiet savus klientus pēc viņu pirkumiem no konkrētām preču kolekcijām vai kategorijām.

Tiklīdz šie segmenti izveidoti, varat tajos ietilpstošajiem klientiem izsūtīt preču jaunumu e-pastus un uzrunāt viņus ar līdzīgām kampaņām arī sociālajos tīklos. Šādā veidā jūsu vēstījums būs saistošs un personalizēts abos kanālos, kas savukārt palīdzēs veiksmīgāk uzrunāt klientu un ļaus uzlabot pārdošanas rezultātus.



Eksperta padoms: Ja savam veikalam pievienojat vairākas jaunas preces, izmantojiet karuseļa reklāmu – šādi varēsiet ērti attēlot visus jaunumus. Lielākos internetveikalos, kuros preču klāsts tiek papildināts bieži, der izmantot dinamiskas preču reklāmas, kas būs redzamas tikai tiem klientiem, kuri iepriekš iegādājušies kaut ko no attiecīgās kolekcijas.

5. Klientu atgūšanas kampaņas

Pat tad, ja pielietosiet visus iepriekšminētos paņēmienus, daži klienti ar laiku tik un tā pārstās būt aktīvi un veikt pirkumus jūsu veikalā.

Tas var notikt jau pēc pirmā pasūtījuma, pēc mēneša vai pēc vairākiem gadiem.

Ir divi veidi, kā rīkoties šādā situācijā:

1. Nedarīt neko un ļaut klientam aiziet.

2. Atkārtoti uzrunāt neaktīvos klientus ar e-pasta un sociālā mārketinga starpniecību un panākt, lai viņi atkal veiktu pirkumus.

Ja izlasījāt tiktāl, var itin droši apgalvot, ka jūs raksturo nopietna pieeja mārketingam un esat gatavi otrajam variantam. Pie lietas!

Sākumā segmentējiet tos klientus, kuri kādā brīvi izvēlētā laika periodā no jūsu veikala neko nav iegādājušies. Lai to panāktu, jums būs jāaplūko sava pārdošanas informācija un jānoskaidro vidējais laiks starp pirkumiem jūsu veikalā. Piemēram, pārtikas internetveikala gadījumā tipiskais pastāvīgais klients pasūta reizi septiņās dienās, bet apģērbu mazumtirgotāja gadījumā – reizi vai divas mēnesī.

Pēc tam, kad noteikts laika periods un izveidots segments, sagatavojiet izsūtīšanai e-pasta ziņas un izveidojiet reklāmas. Informējiet savus klientus, ka kopš viņu pēdējā pirkuma pagājis krietns laiciņš un ka jums viņu pietrūkst, vienlaikus no jauna izceļot savus unikālos pārdošanas argumentus un nākot klajā ar neatvairāmu piedāvājumu.



Eksperta padoms: Ja pēc visdažādāko kampaņu izmēģināšanas jums tā arī neizdodas atgūt savus klientus, daudz nevilcinieties un atbrīvojieties no “liekās nastas”. Neaktīvie klienti tikai lieki aizņem vietu jūsu e-pastu listē, kas savukārt nozīmē zemākus e-pasta piegādes rādītājus un augstākas mārketinga izmaksas.

Galavārds

Kaut arī mārketinga segmentēšana un personalizēšana var šķist itin sarežģīta, ceram, ka šis raksts palīdzēs viest nedaudz lielāku skaidrību. Iepriekšminētās stratēģijas iespējams realizēt pavisam vienkārši un ātri. Izdariet sev pakalpojumu un pārtrauciet lietot pārlieku vienkāršas bezmaksas lietotnes, kuras nav radītas ar nolūku palīdzēt uzlabot jūsu pārdošanas rezultātus. Ieguldiet naudu atbilstošos rīkos, lasiet pareizos blogus, un jau pavisam drīz jūs varēsiet vērot sava internetveikala izaugsmi. Turklāt tas, ka izlasījāt šo rakstu, jau vien norāda, ka esat uz pareizā ceļa!

Rakstīt komentāru

8 Lieliskas Idejas, Kā Savam Interneta Veikalam Piesaistīt Piemērotākus Apmeklētājus

Lai gūtu panākumus e-komercijā, galvenais nebūt nav panākt milzīgu savas tīmekļa vietnes apmeklējumu – tā ir spēja piesaistīt pareizos apmeklētājus.

Lasīt vairāk

15 izaugsmes idejas e-komercijas pārdošanas rezultātu uzlabošanai

Vēl pavisam nedaudz, un pus gads jau būs pagājis – tas nozīmē, ka ir pienācis laiks uz brīdi piestāt un padomāt par konkrētām darbībām, kādas jūs šogad veicāt, lai uzlabotu sava interneta veikala pārdošanas rezultātus, kā arī par to, ko turpmākajos mēnešos varētu darīt citādāk.

Lasīt vairāk

Īss ceļvedis labāku produktu aprakstu sastādīšanā

Jums var būt paši labākie produkti pasaulē, taču, ja neveltīsiet laiku pārdotspējīgu produktu lapu izstrādei savā interneta veikalā.

Lasīt vairāk

Daži Vienkārši Paņēmieni, Kā Paātrināt Interneta Biznesa Izaugsmi, Iesaistoties Pasākumos

Biznesa pasākumiem ir būtiska loma jūsu produkta mārketingā. Jo īpaši tas attiecas uz tā dēvētajām B2B (bizness biznesam) nozarēm, kur pasākumi parasti saved kopā lielu skaitu potenciālo klientu un partneru.

Lasīt vairāk

Kā pārvērst savus klientus regulāros pircējos: praktisks ceļvedis

E-komercijā lojāli klienti ir vērtība ne tikai tāpēc, ka viņi var un vēlas sniegt uzslavas un atbalstu jūsu biznesam, bet arī tāpēc, ka, pateicoties viņiem, ir iespējams būtiski palielināt pārdošanas apjomus.

Lasīt vairāk

Zīmola stāsts e-komercijā: ceļvedis izaugsmei

E-komercijā stāstu var izmantot ne tikai, lai izklaidētu klientus un liktu viņiem sajusties labi – stāstot stāstu, iespējams pārdot vairāk.

Lasīt vairāk

18 padomi, kā pārdošanu hobija līmenī pārvērst pilna laika interneta biznesā

Tas ir katra topošā e-komercijas uzņēmēja sapnis: no pilna laika darbinieka, kurš paralēli piepelnās arī citos veidos, kļūt par sava biznesa īpašnieku. Te gan jājautā: kā to panākt?

Lasīt vairāk

Kā izveidot panākumus nesošu pirmssvētku mārketinga kampaņu Jūsu internetveikalam

Pirmssvētku iepirkšanās sezona atkal ir klāt. Strauji tuvojoties gada izskaņai, kas daudziem e-komercijas uzņēmumiem ir visienesīgākais laiks

Lasīt vairāk

Līdzīgās preces

Polsterēta aploksnes A/11 - 120X175mm

Polsterēta aploksnes A/11 - 120X175mm

Polsterēta aploksnes 11AĀrējais izmērs : 120×175 mmIekšējais izmērs: 100x165mmKods: 1ASkaits kastē: ..

0,10€ 0,12€ Ex Tax: 0,08€

1000 Melnas Thank You uzlīmes, Apaļas formas , izmērs 25mm.

1000 Melnas Thank You uzlīmes, Apaļas formas , izmērs 25mm.

1000 Melnas Thank You uzlīmes, Apaļas formas , izmērs 25mm.Izmērs: 25mmRullī: 1000 gab!- Noplēs un p..

4,95€ Ex Tax: 4,09€