15 izaugsmes idejas e-komercijas pārdošanas rezultātu uzlabošanai

ENVO 28.06.2017 0

Vēl pavisam nedaudz, un gads jau būs pusē – tas nozīmē, ka ir pienācis laiks uz brīdi piestāt un padomāt par konkrētām darbībām, kādas jūs šogad veicāt, lai uzlabotu sava internetveikala pārdošanas rezultātus, kā arī par to, ko turpmākajos mēnešos varētu darīt citādāk.

Tā kā līdz gada beigām atlikuši vien nedaudz vairāk kā seši mēneši, garām pārdomām nav laika – jums jāsāk apkopot reāli ieviešamas idejas sava e-komercijas uzņēmuma izaugsmei un peļņas palielināšanai.

Bet ar ko sākt? Turpinājumā – 15 ātras idejas, kuru realizēšanu noteikti ir vērts apsvērt.

1. Ieviesiet čatbotu

Papildiniet savu tīmekļa vietni ar čatbotu (ja ir zināms latviskojums, tad labprāt to uzklausīsim!), lai “noķertu” ieinteresētus klientus, pirms viņi pametuši jūsu internetveikalu. Čatbots var palīdzēt samazināt jūsu izmaksas, jo tas darbojas kā virtuāls pārdevējs vai klientu apkalpošanas speciālists. Taču, atšķirībā no reāla darbinieka, čatbots strādā 24 stundas diennaktī un atbild uz jautājumiem, kamēr jūsu komanda atpūšas. Turklāt tas ne tikai atbildēs uz jautājumiem – čatbots var palīdzēt arī jūsu potenciālos klientus sagatavot pirkumam un labāk izprast to, kam būtu nepieciešams izsūtīt tālākas reklāmvēstules, kādas ir šo cilvēku intereses vai iebildumi, kā arī to, kā rīkoties, lai viņi kļūtu par jūsu pircējiem.

Ieteicamais rīks: Driftbot

2. Izveidojiet fizisku preču katalogu

Lai gan citi steigs apstrīdēt šī paņēmiena efektivitāti, domājams, ka to tomēr ir vērts izmēģināt – vismaz tā uzskata vairāki nozares eksperti. Mūsdienās patērētāji tiešsaistē saskaras ar savā starpā konkurējošu e-komercijas uzņēmumu reklāmas, e-pastu un dažādu piedāvājumu pārpilnību, tādēļ fiziski preču katalogi var palīdzēt jums izcelties konkurentu vidū un likt potenciālajiem pircējiem atkal pievērst uzmanību jūsu piedāvājumam.

Tiesa gan, jāņem vērā, ka preču katalogi mūsdienās vairs nav tādi kā agrāk. Lai šī metode būtu patiešām efektīva, jums jābūt gataviem sadarboties ar profesionāliem fotogrāfiem, dizaineriem un tekstu sastādītājiem, kuri palīdzēs jums izveidot tādu katalogu, kas precīzi un pilnīgi atspoguļo jūsu zīmolu, demonstrē jūsu piedāvājumu un mudina cilvēkus rīkoties.

Ieteicamā lasāmviela: fiziska kataloga izmantošana internetveikala pārdošanas rezultātu uzlabošanai

3. Radiet lejupielādējamu resursu

Lai gūtu panākumus šodienas e-komercijas telpā, nepietiek tikai ar pārdošanu – jums jāsniedz arī pievienotā vērtība. Nodrošiniet, lai jūsu mārketinga stratēģijā ietilptu arī satura mārketings. Tas palīdz veidot zīmola atpazīstamību un vairot mājaslapas apmeklētību, kā arī ļauj jums savā labā izmantot jūsu kompetenci un zināšanas nozarē, kurā darbojaties. Tomēr satura mārketings lieti noder arī, lai jūsu potenciālos klientus sagatavotu, “nobriedinātu” pirkumam.

Un tieši šeit talkā nāk lejupielādējamie resursi. Tās var būt e-grāmatas, veidlapas, darblapas, pamācības vai jebkāda cita formāta saturs, kuru jūs veidojat ar nolūku publicēt savā blogā un kas ir noderīgs un oriģināls. Tie ir bagātīgi, vērtīgi resursi, kurus jūs piedāvājat saviem apmeklētājiem apmaiņā pret viņu e-pasta adresēm.

Atcerieties: šī nav pārdošanas stratēģija – vismaz ne sākotnēji. Jūsu mērķis: radīt saturu, kuru jūsu potenciālie klienti atzītu par pietiekami vērtīgu, lai to lejupielādētu. Un, tiklīdz jūsu rīcībā ir viņu e-pasta adreses, turpiniet sniegt viņiem vērtīgu bezmaksas saturu un veidot pastāvīgas attiecības, bet ar laiku – sarūpējiet šiem klientiem vilinošus piedāvājumus, kas viņus mudinātu apmeklēt jūsu veikala preču lapas.

Ieteicamais rīks: Sumo List Builder 3

4. Sarīkojiet izlozi

Lai vairotu sava zīmola atpazīstamību, internetveikala apmeklētību, kā arī uzrunātu vairāk potenciālo klientu, savā tīmekļa vietnē sarīkojiet vērienīgu izlozi. Lai gūtu vislielāko atdevi, jums jābūt gataviem atvērt maciņu kādai iekārojamai balvai. Nebūt nav nepieciešams piedāvāt daudz balvu – atliek tikai izvēlēties vienu, grandiozu, ar ko piesaistīt sev vēlamo uzmanību un galu galā – vairot klientu skaitu. Tiesa gan, balvai būtu jābūt saistītai ar jūsu darbības nozari vai internetveikala piedāvājumu.

Piemēram, jūs varat izlozēt kādu no jūsu precēm daudzumā, ar ko pietiktu veselam gadam, vai arī izveidot tematisku dāvanu komplektu gan ar jūsu veikalā nopērkamajām, gan citām precēm, kas varētu būt interesantas jūsu klientiem.

Lai reklamētu izlozi un piesaistītu lasītājus jūsu bloga ierakstam, kurā publicēta izlozes pieteikuma forma, izmantojiet sociālos medijus un e-pastu. Atvēliet pietiekami daudz laika, lai par izlozi varētu izziņot, vēl pirms tā sākusies.

Ieteicamais rīks: Gleam Competitions

5. Izsūtiet pateicības kartītes

Sagādājiet saviem klientiem pārsteigumu, izsūtot viņiem ar roku rakstītas kartītes pateicībā par viņu veiktajiem pasūtījumiem. Kartītes varat pievienot klientam piegādājamajai pakai vai sūtīt atsevišķi, piemēram, pēc dažām dienām. Dariet to ar nolūku demonstrēt saviem klientiem, ka viņi jums ir patiesi svarīgi un jūs augstu vērtējat to, ka viņi izvēlas tieši jūsu uzņēmumu.

Jāsaprot, ka šis ir žests, kādu patērētāji, iepērkoties tiešsaistē, visticamāk, nebūs gaidījuši no uzņēmuma, ar kuru viņiem nav bijušas nekādas komunikācijas klātienē. Tas ir vienkāršs veids, kā paspīdēt konkurentu vidū, turklāt nereti, saņemot šādu kartīti, klients steigs to iemūžināt un atrādīt saviem draugiem sociālajos tīkos.

Lai gūtu vēl lielāku atdevi, savu “paldies” kartīti varat papildināt ar unikālu akcijas kodu vai kādu īpašo piedāvājumu, tādējādi aicinot klientu atkal iegriezties jūsu veikalā.

Ieteicamā lasāmviela: 25 nedārgi veidi, kā attīstīt biznesu, iepriecinot savus klientus

6. Veiciet sākumlapas A/B testēšanu

Neveicot A/B testēšanu sava veikala sākumlapā, jūs atsakāties no iespējas uzzināt vērtīgu informāciju par saviem apmeklētājiem, kas savukārt var nozīmēt, ka cieš arī jūsu pārdošanas rezultāti. A/B testiem nav jābūt pārlieku komplicētiem – sākumā varat paeksperimentēt ar tik vienkāršām lietām kā, piemēram, galvenās “Pirkt” pogas novietojumu, izmēru un krāsu.

Taču, ja tas ir jūsu spēkos, par ļaunu nenāks arī padziļināta A/B testēšana, tostarp pilnīgi jauna sākumlapas izkārtojuma izveide, atsevišķu sadaļu noņemšana vai pievienošana, kā arī satura personalizēšana atkarībā no apmeklētāja ģeogrāfiskās atrašanās vietas un citiem faktoriem.

Ieteicamais rīks: Optimizely

Ieteicamā lasāmviela: Padomi iesācējiem: vienkārša A/B testēšana

7. Nolīgstiet konversiju optimizācijas konsultantu

Ja vēlaties veikt papildu testēšanu savā internetaveikalā, taču jums nav skaidrs, kas īsti jādara, aiciniet palīgā konversiju optimizācijas konsultantu vai aģentūru. Konversiju optimizācijas konsultants palīdzēs izvērtēt jūsu uzņēmumu un auditoriju no tam nepiederošas personas skatpunkta un izmantos savu nozarē uzkrāto pieredzi, lai ieteiktu jūsu tīmekļa vietnei piemērotus testus.

Jūsu izvēlētajam konversiju optimizācijas konsultantam ideālā gadījumā jābūt aizrautīgam analītiķim, kurš ir zinošs jūsu nozarē un spēj nepiepūloties veidot testus ar tādu programmatūru kā, piemēram, Optimizely, kā arī ir spējīgs izvērtēt testu rezultātus un palīdzēt jums pieņemt informētus lēmumus, balstoties uz šiem rezultātiem.

Ieteicamais konversiju optimizācijas speciālists, kam sekot sociālajos tīklos: Devešs Kanals (Devesh Khanal) (@deveshkhanal), Growth Rock dibinātājs

8. Iekļaujiet papildu piedāvājumus apstiprinājumu e-pasta vēstulēs

Patērētāji tiešsaistē saņem gana daudz e-pasta vēstuļu. Lielākā daļa no tām tiek ignorētas vai dzēstas, taču ir kāda e-pasta vēstuļu kategorija, kurus ļaudis atver un apskata itin bieži: tie ir pasūtījumu apstiprinājumi, preču izsūtīšanas apstiprinājumi, kā arī e-pasti ar pirkumu apstiprinošiem dokumentiem. Kādēļ? Jo pircēji vēlas redzēt apstiprinājumu saviem pasūtījumiem, pārliecināties, ka pārdevēja rīcībā par viņiem ir pareiza informācija, un uzzināt, kad viņi saņems savu kāroto preci.

Tā kā šīs e-pasta vēstules atver salīdzinoši liela daļa cilvēku, tā ir lieliska izdevība jums kā e-komercijas nozares uzņēmējam uzlabot savus pārdošanas rezultātus. Veicot pasūtījumu jūsu internetveikalā, jūsu klienti ir sajūsmā – izmantojiet to savā labā un pielietojiet apstiprinājumu e-pasta vēstules kā pārdošanas rīkus. Vienkāršākais veids, kā to panākt, ir attēlojot šajās vēstulēs citas līdzīgas vai papildinošas preces kopā ar pamudinošiem elementiem (piem., “Pirkt” pogām) un hipersaitēm uz attiecīgajām precēm, to visu izvietojot klientiem izsūtīto vēstuļu sākumā vai beigās.

Ieteicamais rīks: Spently

9. Izmantojiet FOMO paņēmienu

Lai sekmētu pārdošanu, informējiet savus tīmekļa vietnes apmeklētājus, ka, neko pie jums neiegādājoties, viņi būs ko palaiduši garām. Vai – vēl labāk – dariet viņiem zināmu, ka, pērkot no jums, viņi iegūs sevišķas privilēģijas.

E-komercijas nozarē tā dēvētais FOMO faktors (no angļu val. – fear of missing out jeb “bailes kaut ko nokavēt”) ir neticami efektīvs veids, kā pamudināt jūsu tīmekļa vietnes apmeklētājus rīkoties. FOMO ir psiholoģisks jēdziens, kas būtībā ilustrē to, ka cilvēki ir gatavi rīkoties tad, ja viņi uzskata, ka nerīkojoties viņi neiegūs to labumu, ko iegūst citi, vai arī ja nerīkošanās viņus varētu darīt bažīgus, neapmierinātus.

Lai izmantotu FOMO savā labā, savā tīmekļa vietnē un citos mārketinga materiālos atspoguļojiet sociālās ietekmes pierādījumus. Tās var būt, piemēram, klientu atsauksmes un rekomendācijas, informācija par pārdoto preču skaitu vai pārdošanas biežumu, kā arī pat paziņojums par to, kad veikts pēdējais pirkums.

Ieteicamais rīks: Fomo

10. Izmantojiet lietotāju ģenerēta satura potenciālu

Lai pārliecinātu jaunos jūsu interneta veikala apmeklētājus veikt pirkumu tieši pie jums, ar funkcionālu tīmekļa vietni, pārliecinošiem reklāmas tekstiem un košiem preču attēliem nebūt nepietiek. Lai viestu uzticību, jums saviem potenciālajiem klientiem jāspēj demonstrēt, ka pie jums iepērkas arī citi cilvēki, kuri ar jūsu precēm ir vairāk nekā apmierināti. Uzticību iespējams vairot, savu internetveikalu papildinot ar klientu rekomendācijām un atsauksmēm, taču vēl viens efektīvs veids, kā jums varētu izdoties pārliecināt cilvēkus, ka viņi var uzticēties jūsu uzņēmumam un veikalam, ir savā mājaslapā attēlojot lietotāju ģenerētu saturu.

Lietotāju ģenerēts saturs ir saturs, kuru veido jūsu klienti; tas var būt gan video, gan foto, gan teksta formātā. Tam būtu jāatspoguļo jūsu prece, taču pārdot šeit nav galvenais nolūks. Jūsu mājaslapā izmantotajam lietotāju ģenerētajam saturam jākalpo, lai palīdzētu uzrunāt arvien jaunus klientus, demonstrējot viņiem to, ko jau šobrīd iegūst citi cilvēki, iegādājoties un lietojot jūsu preci.

Lai rosinātu klientus iesūtīt vai sociālajos tīklos kopīgot foto, kuros viņi redzami, lietojot jūsu preci, izveidojiet savam internetveikalam unikālu mirkļbirku vai mudiniet cilvēkus iesaistīties, piedāvājot kāda veida atlīdzību un, piemēram, akcijas kodus ikvienam, kurš sociālajos tīklos dalās ar attēliem ar atsauci uz jūsu veikalu.

Ieteicamā lasāmviela: 4 paņēmieni, kā ar lietotāju ģenerētu saturu uzlabot mājaslapas apmeklētību un pārdošanas rezultātus

11. Ieviesiet atlīdzību sistēmu/klientu piesaistes programmu

Lai jau tuvākajos mēnešos spētu pārdot vairāk, savā interneta veikalā varat pamēģināt ieviest atlīdzību sistēmu vai klientu piesaistes programmu. Atlīdzību sistēma sniegs jūsu klientiem dažādas privilēģijas atkarībā no tā, cik bieži viņi pie jums iepērkas vai cik daudz naudas iztērē, savukārt klientu piesaistes programmas gadījumā iegūtās privilēģijas būs atkarīgas no tā, cik daudz savu ģimenes locekļu, draugu vai paziņu konkrētajam klientam būs izdevies pārliecināt iepirkties jūsu veikalā. Ieviešot šādas sistēmas, panākumu atslēga ir pārliecināties, ka jūsu piedāvātā atlīdzība ir gana pamudinoša, vienlaikus nodrošinot maksimāli vienkārši un ērtu attiecīgās sistēmas lietošanu ikvienam, kas vēlas piedalīties.

Ieteicamais rīks: RewardStream

Ieteicamā lasāmviela: Kā strauji vairot klientu skaitu ar piesaistes programmas palīdzību

12. Izmantojiet vairāk pārdošanas kanālu

Ja jums līdz šim vēl nebija izdevies sazarot pārdošanu pa vairākiem kanāliem, izmantojot, piemēram, eBay, Etsy, Amazon un citas platformas, tad tagad ir īstais laiks, lai sāktu to darīt. Un, lai gan agrāk preču uzskaite vairākās platformās vienlaicīgi bija itin mokošs un pat murgains uzdevums, tagad, pateicoties tādiem vienkārši saprotamiem multikanālu pārvaldības programmatūras risinājumiem, preču uzskaite un sinhronizēšana pa vairākiem pārdošanas kanāliem ir tīrais nieks.

Ieteicamais rīki: Multichannel Management Tools

13. Izsūtiet uz saturu orientētu e-pastu sēriju

Kā jau noskaidrojām iepriekš, lai varētu uzrunāt vairāk cilvēku, viest vairāk uzticības un spētu pārdot vairāk preču, jums jāspēj sniegt pievienotā vērtība. Vienkāršs veids, kā to panākt, ir izsūtot uz saturu orientētu e-pastu sēriju visiem abonentiem, kuri pierakstījušies jaunumu saņemšanai no jūsu interneta veikala. Šiem sūtījumiem jābūt izglītojošiem un saistītiem ar jūsu piedāvājumu vai darbības nišu.

Parasti šāda izglītojošu e-pastu sērija ietver 5 līdz 12 vēstules, no kurām katrā uzmanība pievērsta citai tēmai. Taču tikpat labi varat savu e-pasta “seriālu” turpināt neierobežoti ilgi – piemēram, izsūtiet saviem abonentiem jaunu e-pastu ik nedēļu, uzsvaru allaž liekot uz pievienoto vērtību un bezmaksas izglītošanu.

Atcerieties: šo sūtījumu nolūks nav pārdot. Jūsu mērķis ir veidot ciešākas attiecības ar jūsu e-pasta abonentu sarakstā ietilpstošajiem cilvēkiem, sniegt viņiem vērtīgu informāciju, pozicionēt sevi kā noderīgu resursu, kā arī palīdzēt viņiem labāk izprast to, kas īsti jūs esat, kas ir jūsu klienti, un kādēļ viņiem būtu vērts jums pievērst uzmanību.

Ieteicamais rīks: ConvertKit

Ieteicamais piemērs: Beardbrand (pierakstieties šī zīmola e-pasta listei un saņemiet izglītojošu saturu savā pastkastītē)

14. Izmēģiniet Facebook Live

Turpinot pieaugt Facebook Live popularitātei, to kā jaunu rīku savu potenciālo klientu uzrunāšanai un pārdošanas rezultātu uzlabošanai izmanto aizvien vairāk zīmolu un viedokļu līderu. Ja turpmākajos mēnešos vēlaties pārdot vairāk, izmēģiniet Facebook Live. To ir vērts izmantot, lai:

  • ļautu saviem skatītājiem ielūkoties jūsu darbības aizkulisēs;
  • demonstrētu savus pieprasītākos produktus;
  • izziņotu par jaunu produktu ieviešanu;
  • pastāstītu par saviem darbiniekiem, klientiem un vīziju;
  • uzrunātu tos klientus, ar kuriem jums, visticamāk, nebūs iespējas tikties klātienē.

Ieteicamais rīks: Mevo – kamera, kas ļauj rediģēt video reāllaikā – kamēr notiek straumēšana.

15. Papildiniet savu mājaslapu ar uznirstošajiem logiem

Visbeidzot – gadījumā, ja vēl pagaidām tos neizmantojat – papildiniet savu internetveikalu ar uznirstošajiem logiem jeb pop-ups. Tie var palīdzēt jums paziņot klientiem par īpašiem piedāvājumiem, iegūt jauno apmeklētāju e-pasta adreses, “noķert” potenciālos klientus, pirms viņi pamet jūsu vietni, kā arī parādīt potenciālajiem klientiem tās preces vai pakalpojumus, kuri varētu viņus interesēt visvairāk. Lielais vairums pop-up izveides rīku piedāvā gana daudz dažādu iespēju, lai uznirstošos paziņojumus varētu maksimāli pielāgot jūsu mērķauditorijai. Rezultātā jūs varēsiet nodrošināt, lai ikviens jūsu apmeklētājs šajos paziņojumos redzētu sev interesējošu un saistošu informāciju.

Ieteicamais rīks: WisePops

Viss ir jūsu ziņā!

Kādus paņēmienus pārdošanas rezultātu uzlabošanai pielietojat vai testējat jūs? Pastāstiet komentāros!

Rakstīt komentāru

8 Lieliskas Idejas, Kā Savam Interneta Veikalam Piesaistīt Piemērotākus Apmeklētājus

Lai gūtu panākumus e-komercijā, galvenais nebūt nav panākt milzīgu savas tīmekļa vietnes apmeklējumu – tā ir spēja piesaistīt pareizos apmeklētājus.

Lasīt vairāk

5 personalizētas e-pasta vēstules klientiem, kuras ieteicams nosūtīt

Tie laiki, kad internetveikala mārketingu bija nepieciešams uzticēt kādam speciālistam vai aģentūrai, ir sen pagājuši.

Lasīt vairāk

Īss ceļvedis labāku produktu aprakstu sastādīšanā

Jums var būt paši labākie produkti pasaulē, taču, ja neveltīsiet laiku pārdotspējīgu produktu lapu izstrādei savā interneta veikalā.

Lasīt vairāk

Daži Vienkārši Paņēmieni, Kā Paātrināt Interneta Biznesa Izaugsmi, Iesaistoties Pasākumos

Biznesa pasākumiem ir būtiska loma jūsu produkta mārketingā. Jo īpaši tas attiecas uz tā dēvētajām B2B (bizness biznesam) nozarēm, kur pasākumi parasti saved kopā lielu skaitu potenciālo klientu un partneru.

Lasīt vairāk

Kā pārvērst savus klientus regulāros pircējos: praktisks ceļvedis

E-komercijā lojāli klienti ir vērtība ne tikai tāpēc, ka viņi var un vēlas sniegt uzslavas un atbalstu jūsu biznesam, bet arī tāpēc, ka, pateicoties viņiem, ir iespējams būtiski palielināt pārdošanas apjomus.

Lasīt vairāk

Zīmola stāsts e-komercijā: ceļvedis izaugsmei

E-komercijā stāstu var izmantot ne tikai, lai izklaidētu klientus un liktu viņiem sajusties labi – stāstot stāstu, iespējams pārdot vairāk.

Lasīt vairāk

18 padomi, kā pārdošanu hobija līmenī pārvērst pilna laika interneta biznesā

Tas ir katra topošā e-komercijas uzņēmēja sapnis: no pilna laika darbinieka, kurš paralēli piepelnās arī citos veidos, kļūt par sava biznesa īpašnieku. Te gan jājautā: kā to panākt?

Lasīt vairāk